Vyberte stránku

C14 Hradčany – Hradčanské ryb. – Strážov – Dělová cesta – Hradčany (34 km / 32 km)

C14 – všechny druhy kol, asfalt různé kvality, s výjimkou 1,5 km zpevněné kvalitní lesní cesty podél Hradčanských rybníků, krátkého úseku 0,3 km v oblasti Strážova (možno objet). Odlišný je úsek mezi silnicí u Starých Splavů a Dělovou cestou po modré turistické značce. Jedná se o lesní cestu sice dobře sjízdnou, ale místy do prudšího kopce.Pro tento úsek není jiná alternativa, ale jeho překonání stojí zato.

V Hradčanech využijeme pro zaparkování některé z volných míst v obci. Před startem na trasu doporučujeme navštívit Informační centrum Vojenských lesů. Z Hradčan vyjedeme po CT VL podél Hradčanských rybníků. U tabule naučné stezky na hrázi Vavrouškova rybníku odbočíme přes hráz a jedeme přes krátký úsek pískovou cestou na asfaltovou silničku, kde pokračujeme doleva, na příští křižovatce rovně. Asfaltová silnička nás zavede na louku Strážov, kde jsou velmi neznatelné zbytky lesního zámečku, který tu byl ještě na začátku devadesátých let minulého století. Odtud si můžeme vybrat dvě varianty postupu. Silniční typy dají přednost vyjet na silnici Mimoň – Doksy. Ti, kteří jedou raději lesní silničkou o málo delší trasou, jedou na křižovatce za Strážovem doleva až narazí na CT 25, která je dovede po Mariánské cestě k Břehyňskému rybníku, kde se obě varianty sejdou. Na vidlici silnic odbočíme doprava na CT 2045. Jedeme po silnici, kde je v sezoně poměrně značný provoz, ale výhodou je oddělený pruh pro cyklisty. Na dlouhé rovince nepřehlédněte odbočku modré značky doprava. Odbočíme po pískové cestě, kde je výhodou horské kolo. Ostatní by měli místy raději kolo tlačit. Tuto komplikaci nám vynahradí jízda po Dělové cestě – hřebenové asfaltové silničce s pohledy do bočních roklí a občasnými výhledy k Máchovu jezeru. Po sjezdu vyjedeme na silnici Doksy – Mimoň, kde směrem doleva dojedeme zpět do Hradčan, kde je možnost občerstvení i koupání v Hradčanském rybníku.